views


Adakah korang sangat rajin bertweet dalam Twitter 24/7? Dan pada masa yang sama, mahu tambah pendapatan dalam dunia Internet? Tapi, dah join Nuffnang pun, income NN tak naik2 sebab jarang/malas nak update blog korang? Kini, dengan ChurpChurp, korang boleh buat duit dengan hanya bertweet. Yes, bertweet pun boleh buat duit, selain berblogging. Jadi bagi korang yang sangat ketagih dengan Twitter, jangan lepaskan peluang ini, sebab setiap tweet yang diposkan oleh pihak ChurpChurp ke Twitter korang, ia akan dibayar. Menarik tak?

UPDATED (6 Ogos 2010): ChurpChurp telah memperkenalkan referral link/code, jadi korang boleh register terus di http://www.churpchurp.com, untuk info selanjutnya boleh didapati di sini.

Untuk pengetahuan korang, ChurpChurp adalah sebuah media pengiklanan untuk Twitter dan merupakan salah satu anak syarikat Nuffnang. Sebagai Churper (panggilan untuk pengguna , seperti Tweep atau Tweeple dalam Twitter), korang akan diberi tugasan untuk mengarang tweet bagi suatu kempen berserta dengan kata kunci (keywords) pada masa yang tertentu. Korang akan diberitahu untuk kempen-kempen terbaru samada melalui e-mail korang, atau nak lagi cepat, korang boleh check dalam account korang selepas login di website ChurpChurp.



Baru-baru ini, ChurpChurp baru saja menyambut ulangtahunnya yang pertama. Tahniah dan selamat hari jadi diucapkan kepada . Dengan bermurah hati, ChurpChurp akan menghadiahkan mata ganjaran kredit (ayat macam iklan BonusLink pulak, hehe) berjumlah RM3,000 dalam peraduan “Spread the Love and Get Rewarded”. Wow!! Tapi, macam mana nak jadi salah seorang Churper yang bertuah tu? Korang hanya perlu invite kawan-kawan korang untuk menyertai dan membuat satu akaun di ChurpChurp. Untuk maklumat lanjut mengenai apa yang korang perlu lakukan untuk mengambil bahagian dalam peraduan ini yang dianjurkan oleh ChurpChurp adalah:

  1. Korang mestilah register di laman web ChurpChurp.com (URL penuh: http://www.churpchurp.com/register-twitter?tw=acaPAWN7).
  2. Isi maklumat korang dalam “Churper Registration” selengkap yang mungkin (email, password, IC no, date of birth, race, religion).
  3. Jangan tick pada “Specific campaign options” kalau korang taknak kempen yang berkaitan dengan tembakau dan alkohol (bagi yang beragama Islam).
  4. Isi maklumat untuk cara pembayaran cheque (Payee Name, Mailing Address, State, Postcode, Contact Numbers) dengan lengkap.
  5. Dan jangan lupa untuk mengisi nama Twitter atau Facebook dalam ruang “Referral Contest” (seperti di bawah).


  6. Isi huruf Captcha yang tertera, tick pada “I have read the Terms and Conditions” dan tekan Submit.
  7. Pastikan akaun Twitter atau Facebook korang telah di-authorized kan kepada ChurpChurp.
  8. Dan, akhir sekali......sudah siap, tada!

Mana-mana Churper yang mempunyai jumlah invite yang tertinggi selepas sebulan akan berpeluang untuk memenangi kredit ganjaran sebanyak RM1,000 yang akan dimasukkan terus ke dalam akaun. Sangat mudah, kan? Korang juga boleh monitor berapa jumlah kawan-kawan baru yang korang invite ke ChurpChurp melalui Dashboard dalam akaun korang. Oh ya, lupa pula nak cerita pasal hadiah peraduan ini, antaranya ialah:

  • 1 Pemenang untuk Hadiah Utama - RM1,000
  • 1 Pemenang untuk Hadiah Tempat Kedua - RM500
  • 10 Pemenang untuk Hadiah Saguhati - RM100 setiap seorang
  • 20 Churpers baru yang bertuah - RM25 setiap seorang

Wah, hadiah tu nampak best, kan? Perlu diingatkan bahawa peraduan ini hanya berlangsung dari 3 Ogos sampai 2 September 2010 dan terbuka hanya untuk Churpers yang mendaftar dari Malaysia sahaja. Jadi, tunggu apa lagi, tarik seberapa ramai kawan-kawan korang untuk daftar di ChurpChurp hari ini juga, disamping mendapat ganjaran yang lumayan dengan segera. Dan sekiranya korang belum daftar lagi, daftarlah segera pada laman web ChurpChurp.com dan pastikan korang isi pada ruang referral seperti di bawah:

  • acaPAWN7 (untuk Twitter username)
  • Khairul Ashraf (untuk Facebook name)

Atau korang boleh rujuk gambar di bawah kalau masih ragu-ragu:



Jangan lupa untuk baca terma dan syarat peraduan di sini (klik pada “Click here to view the Terms and Conditions”). Sebarang pertanyaan, korang boleh ajukan ke dalam Twitter. Marilah buat duit sambil bertweet! Semoga berjaya! (^^)y

UPDATED (6 Ogos 2010): ChurpChurp telah memperkenalkan referral link/code, jadi korang boleh register terus di http://www.churpchurp.com, untuk info selanjutnya boleh didapati di sini.

P/S: Aku dapat tahu peraduan ni pun dari blog Anarm.Net, hehe..